Friday 20 September 2013

Ce inseamna o carte buna.


Acest articol il scriu pentru concursul librariei online Libris.
Cred ca toata lumea a vazut ce minunatii ne ofera aceasta librarie de carti online.


Stiti, mai peste tot aud expresia "o carte buna" . Trebuie sa recunosc ca am avut la ce gandi, pe langa scoala, zilele astea.

Pentru mine o carte buna inseamna o carte pe care n-o citesti doar de dragul cititului. Este o carte care trezeste in tine o multitudine de sentimente. O carte buna pentru mine este reprezentata sub forma unei carti a carei autor este absolut capabil de a ma transpune in acea poveste pe care el o relateaza. Care ma face sa simt fiecare pala de vant care-o descrie, sa-i simt durerea atuci cand sufera si el ( in poveste ), dar sa mai si rad.

Practic, eu denumes o carte citita "o carte buna", atunci cand dupa ultima pagina incep sa respir, inchid cartea si-mi dau seama ca totul in jurul meu pare schimbat, ca au inceput sa se accentueze culorile din jurul meu, ca parca  ma schimb in mai bine. Nu pur si simplu, am mai citit o carte...

O carte buna e cartea care-ti ramane in minte dupa ce termini sute de alte carti. E cartea care te face sa te mai trezesti putin la realitate, sa privesti altfel lume din jurul tau, sa fi mai ingaduitor.

O carte buna e o carte pe care nu te saturi sa o recitesti.


Stiti, de curand am citit un citat care pur si simplu ma marcat.

"Un om care citeste traieste mai multe vieti pana sa moara. Cel care nu citeste are doar o viata." sau ceva de genul. Stiu doar ca o colega ma intrebat la scoala: "Dar tu de ce citesti asa de mult?". Bineinteles ca i-am raspuns ca viata mea mi se pare plictisitoare, iar la scoala mi se pare ca invat prea multe chestii inutile care ma impiedica sa-mi vad pe propria mea viata cum trebuie.


Cam asta ar fi. Stiu ca n-am zis prea multe, dar trebuie sa recunosc ca am scris cam pe fuga.

Acum am inceput clasa a9a si mi se pare foarte naucitor. Am intrat la filologie asa cum mi-am dorit. Deja am o groaza de teme, iar pana Luni trebuie sa citesc Rem de Mircea Cartarescu. So, I don't have more time to do my post like always but it's enough.

Multumim mult librariei Libris pentru aceasta sansa la premiu. :)

Sa aveti un weekend fain. (^-^)

1 comment:

  1. Ştii cum se spune: mai bine mai puţin şi bun, decât mult şi prost :).
    Ai scris foarte frumos. Mult succes! ^^

    ReplyDelete

Parerea ta conteaza! <3