Saturday 25 January 2014

De veghe în lanul de secară - J. D. Salinger (Recenzie) + Câştigător Concurs de sfârşit de vacanţă. :)

 Mulţumesc celor de la Libris pentru această carte.

An aparitie: 2011
Autor: J.D. Salinger
Categoria: Literatura Universala
Editura: POLIROM
Nr. pagini: 280

Descriere:
O noua traducere pentru tinerii de astazi. La citeva decenii dupa traducerea de referinta, Editura Polirom propune o versiune noua, tinara, a romanului-cult De veghe in lanul de secara. Situata de ani de zile in topul preferintelor cititorilor din Romania, De veghe in lanul de secara continua sa fie, la peste cincizeci de ani de la aparitie, cartea de capatii a adolescentei. Ce poate fi uimitor pentru tinerii care o citesc acum, la 16 ani, si ai caror parinti s-au nascut, probabil, in aceeasi perioada ca si romanul, e ca trec prin aceleasi episoade, angoase si mirari precum Holden Caulfield. Doar ca el nu folosea atit de des cuvintul „cool” si nu naviga pe Internet. Iar cind simtea nevoia s-o sune pe fata de care era indragostit, ori renunta, pentru ca nu avea chef, ori intra in prima cabina de telefon. Problemele lui ramin insa, si chiar si modul in care sint rezolvate: prin revolta, prin negare sau, uneori, prin ignorarea lor. Exista voci care se intreaba de ce totusi a avut romanul un succes atit de uimitor, in toata lumea si, deja, de atitia ani. In fond, nu e singura carte care-si pastreaza prospetimea cu trecerea timpului. E vorba despre altceva, un ceva despre care s-au scris zeci de mii de pagini. Ceva imposibil de sintetizat intr-o scurta prezentare. Poate, pur si simplu, e o carte foarte-foarte buna. Atit. Alaturati-va milioanelor de tineri care au citit-o si veti intelege. 

Recenzie:
Cartea are în centru un băiat de 17 ani, Holden Caulfield, care are un destin destul de nefericit. Schimbă câteva şcoli şi este dat afară de la Pancey (cea actuală) pentru că pică la 4 materii din 5. Acţiunea este un destul de simplă. Băiatul este dat afară de la şcoală şi nu vrea să se ducă până la vacanţă acasă, având bani se cazează la un hotel şi se plimbă prin cluburi. Nu are pe nimeni care să îl consoleze, înafara sorei sale Phoebe care deşi e mică, e singura capabilă să-l înţeleagă. El are un vis, nu vrea ca adolescenţii să ajungă la maturitate. Nu vreau să spun mai mult, să nu vă stric plăcerea. Cartea merită citită.

Părerea mea:
 Cartea e simplă şi frumoasă. E potrivită celor de 13-16 ani, care se confruntă cu problemele adolescentine. În plus, pentru fete e utilă pentru că ne ajută să înţelegem gândirea băieţilor. Romanul e unul cu un limbaj mai fără perdea, tipic vârstei noastre.

Notă: 3.5/5
Încă odată, mulţumesc librăriei online Libris, pentru această carte.


Partea a 2a a postului:

Îmi cer miiii de scuze că am întârziat atât. Jur că liceul mănâncă suflete sau cel puţin timp şi chef de scris. :))

Eu sunt într-o stare de euforie aşa că pur şi simplu sunt fericită şi mai multe, dar mna..Trăiesc, aşa ca să ştiţi de mine.

Acum câştigătoarea este rugată să trimită un mail pe adresa amy.rockgirlyahoo.com cu adresa.

Uff, era să uit să anunţ câştigătoarea. Păi Random.org zice aşa:
Adăugaţi o legendă   
Câştigătoarea este nr.16 adică, Murariu Raluca. Felicitări! :) Aştept un mail.

Felicitări şi celorlalţi participanţi şi vă mulţumesc! :3

Păi, la ce vreme e afară ( la mine plouă, nu ninge ) mă apuc de *Fata de hârtie* sau mă culc. :o3

Voi ce mai faceţi?

6 comments:

  1. Chiar mi-ai starnit interesul sa citesc si eu "De veghe in lanul de secara " :) auzisem de ea de mult timp,dar nu am apucat sa o citesc si presimt ca o sa-mi placa mult. x

    ReplyDelete
  2. Mereu am vrut să citesc cartea! Pare foarte interesantă! :)
    Felicitări câștigătoarei! :)
    Sper că merge bine școala la tine!.

    ReplyDelete
  3. Si mie mi-a starnit curiozitatea "De veghe in lanul de secara" si am de gand sa o citesc cat mai curand posibil.
    Flicitari, Raluca! Lectura placuta! >:D< :* :*

    ReplyDelete
  4. Felicitari castigatoarei! :D

    De ceva vreme vreau sa citesc cartea, dar mereu se gaseste alta care sa-i ia locul. :)))

    ReplyDelete
  5. Felicitari pentru premiu! Eu o am in biblioteca de foarte mult timp, si nu stiu ce ma opreste de la a o citi, pentru ca am auzit si parere bune si nefavorabile. :D LA mine ninge, sa stii. Niiiinge frumos, ca in povesti, iar eu is racita. Minunat sau ce? ;;) Spor la citit! Sau somn usor :)) :*

    ReplyDelete
  6. Mie cartea nu mi-a starnit prea mari sentimente. Nu ma regasesc mai deloc in personajul Holden si mi se pare o carte lipsita de profunzime. :) Se citeste usor, ce-i drept, poate fi mai ales pe gustul baietilor.

    ReplyDelete

Parerea ta conteaza! <3