Saturday 8 November 2014

A treisprezecea poveste de Diane Setterfield (Recenzie)

Puteți comandat cartea de la librăria online Libris.
 
Descriere:
<<"Spune-mi adevărul!" sunt cuvintele care le leagă pe celebra scriitoare Vida Winter și pe tânăra autoare de biografii Margaret Lea, făcându-le să-și vadă destinele în oglindă. Vida Winter le-a dat jurnaliștilor nu mai puțin de nouăsprezece variante contradictorii ale biografiei ei bântuite de vechi și periculoase secrete de familie. Margaret Lea și-a făcut o profesie din a înlătura carnea ficțiunii și a descoperi scheletul faptelor reale, întrucât îi plac poveștile de modă veche, cu finaluri fără echivoc. Secretele adânci, iubirile netrăite, fantoma geamănului pierdut reprezintă puntea de legătură între cele doua personaje. Când se uita în oglindă, fiecare zărește chipul îndurerat al altcuiva. Împreună, Vida și Margaret vor străbate hățișurile unei istorii personale ce oscilează între nebunie si dragoste obsesivă, între minciună și jumătăți de adevăr. Treptat, paginile albe ale enigmaticei povești -- a treisprezecea -- pe care scriitoarea nu vrea să o depene își vor dezvălui taina.>>

Recenzie:
A treisprezecea poveste” este una dintre puținele cărți care a reușit să mă captiveze încă din primele zece pagini. De obicei acord cărților 100 de pagini să mă cucerească, dacă nu reușesc, le mai abandonez, dar această carte n-a avut nevoie de 100 de pagini. Sincer, mă gândeam când am ajuns pe la pagina o sută și puțin că deja se întâmplaseră o mulțime de lucruri, acțiunea este continuă și dinamică.
Protagonista cărții este Margaret Lea, o tânără biografă căreia i se oferă șansa de a obține adevărata biografie a autoarei de succes Vida Winter, care era cunoscută pentru faptul că de fiecare dată mințea când venea vorba de viața ei reală. De fiecare dată inventa o altă poveste și lumea deja se plictisise de minciunile ei, iar Lea nu părea prea încântată, dar a hotărât să încerce. Prima dată a citit cea mai râvnită cartea a Videi, „Treisprezece povești”, dar la finalul acesteia descoperă cu regret că sunt doar doisprezece și ajunsă la casa scriitoarei e hotărâtă să o afle pe cea de-a treisprezecea.
Surprinzător este că Lea ajunge să fie parte din poveste, să descopere că ceva foarte puternic o leagă de Vida Winter, ceva ce o absoarbe întru totul în ceea ce i se povestește. Ajunge încet încet să fie prinsă ca într-o pânză de păianjen, iar între ele se instaurează un joc de-a șoarecele și pisica, când încep să curgă poveștile Videi despre vremuri de mult apuse cu despre dragoste, fetițe pierdure, frați, incesturi, sinucideri, pierderi, câștiguri, averi și cel mai important, gemene.
Totuși Diane Setterfield ne ține în suspans până la finalul cărții, ca nu cumva să o lăsăm mai devreme din mână, fapt pentru care dacă vă tentează rezolvarea misterului, vă sfătuiesc să citiți cartea cât mai repede că n-aveți ce pierde.

Părerea mea:
Sincer, e prima carte care mă ține așa în suspans, dar care mă si sperie reușind totuși să mă facă să o duc până la capăt. Mi-au plăcut cât de bine sunt descrise personajele și jocul psihologic dintre ele. Și ideea că avem povești importante de dinainte să ne naștem, că nu poți să povestești ceva de când te-ai născut, că povestea vieții tale nu atunci începe, ci trebuie să dai firul înapoi cu câteva generații.
 Plusul cărții este faptul că e scrisă din perspectiva Leei care este un șoarece de bibliotecă ca și noi, ceea ce face să ne fie mai ușor să ne punem în pielea ei, lucru important pentru mine.
Sper că v-am stârnit interesul pentru carte, chiar merită citită, mai rar așa cărți. (:

Alte păreri:
"Intriga este concepută pe mai multe planuri care se întretaie și se iluminează reciproc, iar din ea nu lipsesc, în doze recomandate, suspansul, misterul originii, jocurile identitare, pasiunile interzise." (Alexandra Rusu, "Besteseller ca la carte: A treisprezecea poveste", Evenimentul zilei, 9 martie 2008)
"Prin A treisprezecea poveste, Setterfield face o declarație dragoste eroinelor romantice ale lui Wilkie Collins sau ale surorilor Bronte. Un minunat roman gotic, care insa apartine prin spirit secolului XXI." (Kirkus Reviews)
"A treisprezecea poveste ii va da cititorului placeri incendiare si fiori reci, cerand adrenalina ca sa-si dezvaluie secretele. Se potriveste la fel de bine unei dupa-amiezi ploioase pe canapea si unei zile insorite pe plaja." (Library Journal)
"O carte hipnotica... Un roman noir, dar in acelasi timp plin de umor, de culori, de vitalitate. La sfarsitul lui, cititorul nu-si va dori decat o noua poveste scrisa de aceeasi mana." (Barnes and Noble)
 
Trailer film:
 
Cartea mi-a fost oferită de librăria de cărți online Libris. Vă mulțumesc pentru acest minunat roman. ^^
Notă: 5/5 ⭐⭐⭐⭐⭐

P.S: Mai am o postare despre ce filme am văzut săptămâna trecută, am tot amânat-o și a rămas o schiță și atât..
Voi ce mai faceți? Ce mai citiți?

No comments:

Post a Comment

Parerea ta conteaza! <3